Blog Romualda Szeremietiewa

Wpisy

  • sobota, 20 listopada 2010
  • czwartek, 11 listopada 2010
    • Cdn. wpisu - nie mylić z C.D.N. pani Waltz

      Wobec ogromu odłożonych inwestycji, nagromadzenia zadań pilnych i koniecznych w nadchodzącej kadencji potrzebne jest dobre spriorytetowanie inwestycji drogowych. Zasadniczym celem musi być systematyczna rozbudowa sieci dróg obwodowych, zaś kolejność realizacji wynikać musi z analizy ruchowej – korzyści w postaci efektu komunikacyjnego dla systemu stołecznych dróg. Większość priorytetowych zadań to „spady” po mijającej kadencji pani Waltz. Są to w kolejności:

      • Obwodnica śródmiejska :                                                                                                
      • Budowa wschodniego odcinka od ronda Wiatraczna do węzła „Żaba”,
      • Budowa węzła „Plac Zawiszy”,
      • Remont pętlic  i wiaduktów mostu Łazienkowskiego po stronie warszawskiej,
      • Remont wiaduktów mostu Łazienkowskiego po stronie praskiej,
      • Obwodnica miejska:
      • Budowa estakada nad ulicą Rodowicza "Anody" (d. Rosoła)
      •  Budowa tunelu pod ulicami Sobieskiego i Idzikowskiego (zespół 2 węzłów).
      • Budowa zewnętrznych wiaduktów w ciągu ulicy Marsa.
      • Odbudowa zewnętrznych wiaduktów w ciągu ulicy Marsa wraz z estakadami do ulicy Żołnierskiej.
      • Przebudowa ulicy Marynarskiej i zadania towarzyszące.

      Poza wymienionymi kontynuacja trasy mostu północnego od węzła Młociny do ulicy Modlińskiej.

      • Obwodnica etapowa centrum:
      • kontynuacja budowy węzła Łopuszańska.
      • Budowa ulicy Nowolazurowej  na odcinku od alei Jerozolimskich do węzła „Szeligowska”. (budowa do ulicy Chróścickiego nie ma sensu – nie rozwiązuje tranzytu z Włoch na Bemowo. Dojazd do Szeligowskiej umożliwi skierowanie ruchu z przygotowywanej trasy Salomea-Wolica na północ z wyłączeniem Alei Jerozolimskich i Prymasa Tysiąclecia).
      • Budowa Trasy Świętokrzyskiej od mostu do węzła  ze wschodnią obwodnicą śródmieścia.
      • Budowa odcinka ulicy Nowoczerniakowskiej od skrzyżowania Gagarina/Czerniakowska do węzła trasy Siekierkowskiej (poważne odciążenie węzła Czerniakowska Trasy Siekierkowskiej).
      • Rozbudowa  systemu zarządzania ruchem, ze szczególnym uwzględnieniem harmonizacji ruchu w centrum stolicy oraz na kolizyjnych skrzyżowaniach dróg obwodowych.
      • Budowa systemu płatnego wjazdu do centrum. System taki wydzielałby strefę płatnego wjazdu i oparty byłby na elektronicznym systemie odczytu pojazdu. System wyłączałby jedynie pojazdy zarejestrowane w Warszawie. W ten sposób poza zmniejszeniem ruchu w centrum zwiększono by wpływy do kasy miasta. Dotyczy to nie tylko opłaty bezpośredniej – można oczekiwać, że tą drogą wielu dzisiejszych mieszkańców stolicy zdecyduje się na zameldowanie w mieście (warunek uzyskania rejestracji stołecznej) i zacznie płacić tu także podatki.

      Wymienione zadania stanowią zaledwie niewielką część długiej listy potrzeb komunikacyjnych stolicy. Dlatego ważną rzeczą jest budowanie wieloletnich planów wybiegających poza jedną kadencję, tak by postęp w realizacji wielkich inwestycji drogowych miał charakter systematyczny i nie był obciążony koniunkturami polityczno-towarzyskimi. Potrzebny jest dobrze skonstruowany harmonogram realizacji kolejnych fragmentów obwodnic, kolejnych obiektów węzłowych na drogach już wybudowanych. Harmonogram wiarygodny zarówno w aspekcie możliwości finansowania takich zadań, jak i czasu niezbędnego do ich realizacji. Plan taki powinien być poddany pod dyskusję mieszkańców i radnych. Po uwzględnieniu wyników debaty powinien być przegłosowany jako wieloletni plan budowy dróg, potem zaś krok po kroku  realizowany.

       http://www.szeremietiew.pl/

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (3) Pokaż komentarze do wpisu „Cdn. wpisu - nie mylić z C.D.N. pani Waltz”
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      romualdszeremietiew
      Czas publikacji:
      czwartek, 11 listopada 2010 14:24
    • O drogach w Warszawie

      Jednym z najważniejszych problemów stolicy pozostaje stan jej infrastruktury komunikacyjnej, a zwłaszcza dróg. Rozbudowa sieci drogowej – a zwłaszcza sieci dróg obwodowych, od lat nie nadąża za potrzebami miasta i jego mieszkańców. W niektórych obszarach zaniedbania sięgają ponad 70 lat (Trasa Olszynki Grochowskiej zaprojektowana jeszcze w połowie lat 30-tych XX wieku jako trasa obwodowa dla Pragi), istniejąca infrastruktura wymaga często natychmiastowych remontów (Trasa Łazienkowska). Jednocześnie w mijającej kadencji mamy do czynienia ze zjawiskiem ”zamrażarki inwestycyjnej”, kiedy to wieloletnie inwestycje drogowe są zatrzymywane w skutek czego często wielosetmilionowe nakłady na nie są zamrożone. Przykładem są:
      Więcej »

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (1) Pokaż komentarze do wpisu „O drogach w Warszawie”
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      romualdszeremietiew
      Czas publikacji:
      czwartek, 11 listopada 2010 14:22
  • czwartek, 04 listopada 2010
  • poniedziałek, 01 listopada 2010

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny